home  de producten van S. Ubels WTB-installatie  Klik hier en dan op een rode letter. Klik nogmaals op deze knop voor de andere bedrijfsfilosofieën  contact info 

Bezoekers sinds 30-08-05





Structuur

De basis van een goed werkklimaat is een duidelijke structuur. Een duidelijke structuur geeft een stuk overzicht en daarmee de rust dat dingen niet vergeten worden. Iedereen weet wat hij moet doen en op welke wijze dat gedaan moet worden. Een goede structuur kenmerkt zich door een duidelijk overzicht van de zaken die echt van belang zijn, details horen hier eigenlijk niet in thuis. Door de details en onbelangrijke zaken aan de uitvoerenden over te laten wordt de creativiteit van de uitvoerende personen gestimuleerd en daarmee de productiviteit. Zonder structuur moet iedereen steeds weer opnieuw het wiel uitvinden en dat is verloren energie.

Binnen een bedrijf met een eenvoudige en goed opgezette structuur zou het eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn dat projecten/deelprocessen ook goed verlopen, maar helaas is dat niet altijd zo vanzelfsprekend.

Door onze ruime ervaring met diverse projecten kunnen wij u helpen de structuren van uw organisatie over te brengen naar uw projecten en aan te laten sluiten op de totale bedrijfsstructuur.


Planning

Om de zaken die gedaan moeten worden goed te kunnen overzien en te beheersen is een goede planning van het grootste belang. Dat weet iedereen.

Een goede planning voordat aan een nieuwe opdracht wordt begonnen geeft de mogelijkheid het proces te beheersen en te sturen. Eigenlijk weet iedereen dat wel, maar door de toenemende werkdruk en andere zaken die ons tegenwoordig bezighouden vergeten we wel eens hoe belangrijk dat is. Hiermee stapelen we de zaken op zodat we drukker zijn dan we het eigenlijk hebben. Het goed opzetten van een planning, en even belangrijk, het bewaken hiervan zijn taken waar maar weinig mensen goed mee uit de voeten kunnen of de mensen die dit kunnen worden ingezet voor andere taken. Om hier toch goed handen en voeten aan te geven kan hiervoor een (externe) partij worden ingezet die met de inhoudelijke uitvoering niet wordt belast, maar zich concentreert op deze zaken; hier zijn wij!!


Communicatie

Duidelijkheid over de wijze van aanpak, en de volgorde waarin de projecten uitgevoerd dienen te worden is een goede basis om een project te starten en uit te voeren.

Alleen moeten de uitgedachte structuren en de planning wel aansluiten op die van de partijen van buiten de eigen organisatie.

Een goede communicatie is van levensbelang en dit geldt voor alle inkomende en uitgaande communicatie. Communicatie verloopt pas goed als alle beschikbare relevante informatie op de juiste plaats belandt. En daar gaat het vaak fout, informatie volgt niet de juiste wegen en zo ontstaat mis-communicatie.

Er wordt zo dicht mogelijk langs elkaar heen gewerkt waarmee veel tijd en energie verloren gaat en technische kennis ongebruikt blijft.

Om dit te ondervangen moet er binnen een project een persoon zijn die alle informatie stuurt en coördineert. Goed richting geven aan alle vormen van communicatie is een taak die ons op het lijf geschreven is.